onsdag 13 april 2016

MIXED MEDIA - Finnabair, white wash

Jag blev så inspirerad av Finnabairs alla vackra alster, så jag var tvungen att försöka mig på det hela, utifrån de bilder jag sett och vad jag råkade ha på pysselbordet. (Jag kommer att träffa Finnabair för första gången i mitt liv, senare i vår, när jag åker på kurs till Skaparlusten - som håller kurser i Lund, den helgen :).)

För att spara tid, har jag valt att lägga upp filmen i en snabbspolad variant. När du får upp filmen på youtube, kan du välja att minska hastigheten - med knappar under filmen. (Kanske funkar det inte i mobil/surfplatta.)



Det man skall tänka på, när man jobbar med gesso, är att den "äter" färg, så det krävs flera lager färg, för att det skall bli något :).
Det är också viktigt att använda ett bra lim för att sakerna skall sitta kvar, efter mycket sprayande :).


Det är kul att använda restbitar eller utstansade bitar som man inte använder, till en tavla som denna. Gem, stenciler, strukturpasta m m är också kul att experimentera med :).

...

Här är en annan film, där jag gör en mixed media-bakgrund, med s k white wash (en vittvätt-effekt)...
Stenciler, sprayer, texturpasta, embossingfön med mera används i denna film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar