måndag 11 april 2016

FÖRVARING - stansmallar, stämplar, distressdynor, dekorationer m m

Med jämna mellanrum ändrar jag ordningen i mitt pysselrum. Här är det senaste:

2016 (engelsk film):


2015
2014 2
2008 - 2
2008 - 1

Här visar jag hur jag gör förvaringsark till mina tunna stansmallar.

MAGNETTEJP OCH PLASTFICKOR FRÅN AVERY ELLE:


MAGNETARK PÅ KARTONG:



DISTRESSDYNOR OCH INFÄRGNINGSVERKTYG (egengjort):



GUMMISTÄMPLAR PÅ EZ-MOUNT I FICKOR FRÅN AVERY ELLE:




GUMMISTÄMPLAR PÅ EZ-MOUNT I STUFTAINERS:




ETIKETTER TILL OLIKA DISTRESSPRODUKTER:



3 kommentarer:

  1. När du gör ett försättsblad till Stuftainers, laminerar du det då eller sätter du stämplarna på stuffsidan. Jag ska köpa och göra om min förvaring för att kanske lättare hitta vad jag har. Hur förvarar du clearstampsen? // Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stämplar motiven på ett utskriftspapper och låter det vara som det är, i o m att jag är rätt så ombytlig av mig och kanske inte sparar stämplarna för evigt. Då vill jag inte lägga ned för mycket jobb på det hela heller :-).

      Radera
    2. Mina clear stamps förvarar jag i byrålådor (Malm) - i olikstora lådor... t ex skolådor eller smålådor från småtomater eller liknande... Jag sorterar dem ibland efter storlek och ibland efter märke eller tema. Jag är som sagt lite ombytlig av mig :). Jag tycker bäst om att ha dem i utdragbara lådor... Lätt ta ta fram - och lätt att städa undan :).
      Kolla in videon... 18:43 in i filmen... Där ser du hur jag gör... :).
      https://www.youtube.com/watch?v=aNLiykHLGjc

      Radera